Kundgalleri

Michael Jernberg i sin Ford Escort DIV1, vinner
tävlingen i Holland aug1996, direkt efter första motorbromskörningen hos Highspeed.

Aldis Zebergs Toyota Corolla WRC, i DIV1 utf.
EM 2a totalt i Autocross Europa serie 2004-2005.
Motorbromsat och mappat av Highspeed.

Michael Jernbergs Ford Focus DIV1 2006 års modell.
MoTeC insprutningen mappat av Highspeed

Den alltid glade Kg Lindqvist Volvo S40 DIV1.

Håkan Svensson Fägre MK Evo6 GrA
för uppgradering av hästkrafterna hösten-08

Annette Karlsson Vänersborgs MK.
Volvo 240 VOC, heter Skogsmulle men kallas Mulle.
Här får Mulle bekänna färg i Highspeeds rulle.

Per Johansson Autotech Motorsport är här
och testar en Subaru en sväng i rullande landsvägen
vintern 07-08.

Magnus Karlsson Vänersborgs MK gör tummen upp
för sin Kenneths motor trimmade Volvo B230 GrH.

Här står jag Mr Highspeed och assisterar Linas Norkus
från Litauen som köpt Jernbergs 2007 års DIV1 Ford

En Jb engine uppdaterad motor, vars förgasare
som får sig en rejäl genomkörare i Highspeeds rulle.
Ägare: Janne Gustafsson SMK Örebro

Kg Lindqvist tar starten här med sin supernationel
Volvo S40, 3 liters Evo Volvo motor, MoTeC M48 insprut. Bromsad, mappad och uppdaterad av Highspeed.

Volvo 940 GrH, 2.5 liters Evo motorn är vråååltrimmad
av JB-engine och motorn bromsad av Highspeed.
Ägare: Martin Norenby Dals Mk.

Biff a la´Olsson har sladd på menyn, och då behövs
det hästkrafter. Ny topp gjorde vi och mappa
motorn, här på Highspeed vintern 07-08.
Mazda pilot: Biffen Olsson Forshaga Ms

Ayrat Shaymiev´s DIV1 Ford Focus 2006, ex Jernberg.
Har vi mappat/motorjusterat lite grann
inför 2009 års sessong.

Denna dagens lågflygande farkost i Highspeeds rulle, var denna Ford Escort mk1 BDA. Den snygga karossen är byggd av våran svenska Ford expert Claes-göran Ryrlén.
Allt man kan säga om min gamle klasskamrat
är att, det han inte kan om Fåårdar är inte värt att veta! :)
Sen är bilen ihopskruvad i england. Resutatet av den kombinationen vart ett snyggt gul/blått forntidsminne. :)
BDA pilot: Bo Axelsson Göteborg

Denna Ford WRC, 08 räser har gästat rullen hos Highspeed i slutet på april 2009. En snabb genomkörare kvällen
innan Kong Christian rally i Kristianstad,
så vart resultatet efter första sträckan .... Med svetten
sprutar ur skallen så kom orden...NU är den HEEET! :)
Varglyans ägare: Björn Persson Huddinge

Kenneth Olsson Hällefors 4-faldig svensk backmästare
är här för lite översyn och finmappning av sin
Ford Escort 2.3 början av juni 2009.
Highspeed montera in ett MoTeC M4 insprutning med
4 tändspolar i hans Ford för något år sen.

Herr Larsson från Alingsås är i maj 2009 här och luftar
sin Saab Klass4 2150cc i Highspeeds rulle.
Powered by Mikuni detta år, gör det mera
stressigt för konkurenterna,
eller hur?.. :)

Kristian Johansson Vara Mk har konverterat om sin
Subaru till Vpower från etanol... Resultat kan ni se på hans fingergester (innan provkörning). :) Han va så nöjd efter ha kunnat starta motorn på ett normalt sätt.. Att han sen
inte känner igen bilen efter första provkörningen,
för allt vrid och körbarhet som hade
kommit, är ett annat helt kapitel.
Highspeed Power mapping. :)

Kenneth Bäcklund Vara Mk låter sin Opel "BDG killer"
gå loss i Highspeedarns rulle några dagar
innan Midnattsolsrallyt 2009.
"The King of kabelvägen" blir man lättare med
en väl justerad motor.

Denna mycket snygga rekord snabba farkost
har finsnidaren Tomas Karlsson tittat lite extra på.
Piloten med stort flin i ansiktet heter....
Tomas Blåder från Filipstad. |
|

Michael Jernberg Ford trogen 11 år senare, här 2007 med
sin Bospeed preppade motor. Vann 3 EM del tävlingar
och var nästan i A-final alla gånger under 2007.
Bromsad/mappad av Highspeed

Rustam Minnikhanov Ford Puma DIV1.
EM 3a totalt i Autocross Europa serie 2004-2005
Motorbromsat och mappat av Highspeed.

Kristian Gertsson Opel Corsa,
med 2liters Highspeed KitCar motor.

Magnus Krokström Skene MS.
Gasar friskt med sin ylande BMW M3 3,0 24V.
Motorkoncept inkl grenrör, avgassystem, MoTeC insprut.
Motorbyggare och mappare: Highspeed Racing.

Patrik Werner Vänersborgs MK
Här med sin Värsting bakskärm!

Crosskart har det också körts. Visade till slut nån tiondel
över 70 hk och det repeterar och visar 1/10 hk hur bra
som helst.Vi vart lite förvånande på hur bra rullens
dator visa ändringar, vi gjorde med motorn.
Ägaren på bild Robert Engelbrektsson.

Ivo Traubergs från Lettland är här och kör en
DIV1 Ford motor i Superflow bänken.

Highspeeds nya Goldpower 2.4 Opel motor in action maj-09.
Bilden är från 1:a ss, som detta helt nya motor tänkande
får bekänna färg. Jonas "The Goldman" dammade
på med gött ladd och piska Goldpower motorn
på varvet till publikens förtjusning

Mats Jonsson Ford Escort WRC Forshaga MS 2004.
Pectel insprutningen och Gems aktiva diffbox,
mappades av Highspeed Racing.
Mappningen av aktiva diffen vart en intressant lärdom.

Kg säger heeeejjjj till publiken... :)
Kung Kg fick göra så här ofta med armen,
och det är inte så konstigt om man är en vinnare..
Man blir det mycket lättare, om man har mest hästkrafter!
Motorn uppdaterad av Highspeed

Junior Riksmästare 2004 Jonas Sandgren Falköpings MK.
Här med mottot.. Jag skaaa orka tillbaks
på vägen igen! Med resultatet.... Jippiii! Vi Vann! :)
Jonas fick lite hjälp av en Opel 2 liters motor från Highspeed.

En stilstudie på farbror Claes "in action" med asfaltsbilen.
Ryrlens Ford BDG Escort älskar att jaga Kitcar bilar..
MoTeC M800 med lite över 280 kusar hjälper till.
BDG toppen portad och motorn mappad av Highspeed racing.

Denna snygga Volvo 240 överraska (lite).
Farbror Kent visar att han kan än, och knäpper samtidigt några, men inte alla på näsan med sina"arga"motorer. :) Jag fick ta fram bladmåttet för att kunna trimma in denna
härliga 2009års sessongs rally maskin,
som både låter och går bra..
Ägare: Håkan Andén Jönköping

Rallycross DIV1 Fordarna har tuffa bakspoilers
som härstammar från WRC rallybilen. Alla dom snabba i
EM toppen, har såna här lustiga flygplansvingar. :)

Denna lite frääna nummerplåt hör hemma på denna
Ford Escort mk2 BDG, med MoTeC insprutning.
Quaife 5 växlad sek-låda etc. Mycket godis har
denna kunden skruvat i sin nybyggda Ford.
Med denna BDG Ford kommer Christian Jacobsen från Danmark att älska att få jaga Kitcar bilar. :)

Denna snygga lite fräcka folkrace bil har gästat
Highspeed´s rulle denna dag..
Jooo... faktiskt så är starke Arvid en folkrace bil.
Snyggt bygge som är finare än många rallycross bilar.

En stilstudie på när Anders Lindström Kristianstad Mk
vräker in Highspeed Volvon i Varvloppet 2009,
med precision.
MoTeC M4 insprutning med 4 tändspolar matar denna
Highspeed B230 motor med 531 topp.

En liten brutalbild på Jernberg år 2007.
Tänk er se denna syn i backspegeln... så är risken stor, att
ni sen blir brutalt omkörd av denna Highspeed
mappade DIV1 Ford.. :)
Finns varken Weber el Mikuni här, utan ett MoTeC M800 :)
som med alla elektronik grejer/dash instrument/givare
etc etc... Till kostnad av en, jössess massa $$$.
Huuuu.. Det kostar att ligga på topp!

Kenneth Olsson Hällefors 4-faldig svensk mästare i backe.
Det kan se väldigt enkelt ut när Olsson åker upp för backen, men prova på ni...!! och försök klå Kung Kenneth.
Med en Highspeed mappad motor i händerna på
Mäster Olsson, så går det som he...... uppför backen!! :)

Anders Prick SMK Trollhättan gästade Highspeed rullande landsväg en vecka innan Midnattsolsrallyt 2009.Denna nybyggda och mycket snygga Ford Escort BDG,
platsar bättre som möbel i vardagsrummet,
än att smutsa ner i rallyskogen.

Nathalie Holm hälsar här på i Highspeed`s rulle
och tjejbilen fick denna stund skrika loss alla hästarna.
Har alltid tyckt att Golfar är tjejbilar..
Denna dag hade jag rätt. |
|

Mats Jonsson Forshaga MS, Ford Escort WRC.
Bromsbänkkörd och mappad av Highspeed.

Michael Jernberg Ford Focus DIV1.
EM 2a totalt i Rallycross Europa serie 2004-2005,
med Highspeed bromsad Bospeed motor.

John Nilsson Hässleholms MK.
Här med sin Opel med Highspeed motor på 90talet.

Här gör Kroken sin vinnande dans på taket efter har
vunnit A-finalen på Kinnekullering 1999. Detta
var Krokströms sista rallycross tävling
innan han sadla om till Stcc.

Werners Volvo Turbo låter här sin bakskärm göra sig hörd.
Behövs mycket hästkrafter för att dra detta mycket
snygga flyttlass framåt. Highspeed har gjort
topplocket, och levererat delarna till motorn.
Penta motorn är byggd med lite WRC tänkande.
MoTeC M400 insprutningen är mappad av Highspeed

En rolig motor, Cheva V8 med Nascar spec,
men med MoTeC insprutning och 8 stora spjällhus
ist för förgasare som dom åker med i Nascar.

Langa Autocross team från Lettland som kör i Autocross
EM serie med denna Buggy.Vw motor 550hk,
750kg,4wd, Öhlins, Sadew seq växellåda,
En herrejössess bil till att röra på sig.
Ägare/förare: Alexey Jalunin.

Volvo 240 släggräser 2002-07
Pysmotorn byggd av Highspeed racing
Ägare: Johan Nilsson Vara Mk.

Dom första åren Rustam Minnikhanov åkte i
Rallycross EM, körde han Ford Fiesta DIV1,
Vi har bromsat och levererat många delar till motorn.

Och motorn jag skrev om till bilden ovanför är här.
Minnikhanows DIV1 Ford snurra är det puts på.
Motorn utvecklad och mappad hos Highspeed.

Nu på senare år är det inte många
som vet att Matti Johansson Vara Mk var
svensk mästare i denna Seat 1999. Men vi kan avslöja...
att han faktiskt var det,i GrN upp till 2 liter 1999. :)
MoTeC powered by Highspeed

En Opel Ascona B. Rallycross Klass 2 (2400cc).
Volvo 531 motorn är made by Bengan..
Motorn bromsad av Highspeed.
Ägare: Anders Larsson Orust

En värsting Saab som vi spänner fast extra hårt i rullen,
för Peter har fått så många extra kusar till i år,
så nackhåren står rätt ut!! :)
Saab piloten heter Peter Börjesson Lilla Edet

Har man en frän rallycross bil, så måste man ju ha en frän
service trailer och en frän motorhome att sova i.
Note: DIV1 bilen är nog den billiga utgiften
i detta teamet. :)

Ett foto framifrån på denna utländska Ford BDG som har
just Ford BDG som regnr. Utan framruta och motorhuv så
vart det full storm i hytten, när lokalfläktarna drog igång.
Med 9000+rpm med pannan i trattarna som det kändes,
så vart det värsta orkan upplevelsen när det
mappades, på dom mycket höga varvtalen.
Christians bil gav mig huvudvärk och sus i skallen
till dagen efter.

Lars-ove "Biffen" Olsson Forshaga Ms
är på besök i Highspeeds rullande landsväg maj 2009
för att mappa till Mazda 1800:ans sista turbo uppdatering.
Topplocket som Highspeed har gjort, har sista tänkandet i kamväg. 325hk (eller exakt 324,6) ger Biffens rova just nu, och vridet är så högt att X-trac drivlinan protesterar...

Jonas Sandgren Falköpings Mk, har lämnat sin 2.4 Ascona i helt och hållet Mr Highspeed´s händer denna
sena kväll innan Varvloppet 2009.
Det såg ut på Jonas som detta ögonblick, var värre än att gå till tandläkaren.... men som senare byttes mot något
som såg ut som, NYKÄRT tillstånd. :)
Highspeeds Goldpower motor lämnar mycket
mer pulver än väntat.

Herr Lindberg från Sollebrunn, har också en svart Saab rallycross Klass4. Här visar den Weber musklerna i
Highspeeds rullande landsväg maj 2009.
Hans "Ninja" Saab har så mycket hästkrafter så
nästan taket flög bort... Bokstavligt sagt. :)

Per Gustafsson Vara Mk här med full focus i EM finalen
i Tyskland 2008, med resultatet 3:a totalt
i rallycrossens DIV1a.
Highspeed har hjälpt Herr Gasfot med en del tester i rullande landsvägen för bättre körbarhet, och i det receptet
ingår det lite mappning av hans Peugeot
1600 Kitcar motor.

Jonas Enderlein Stenungsunds Ms. "Mr Power" har
kört sin Kenneth`s motor Volvo, i Highspeed`s
rullande landsväg några gånger extra 2009...
Allt för dom goa hästkrafternas skull..

Denna snygga röda JB touchade familjebils racer,
gästade Highspeedarns rulle för ett tag sen.
Förare: Johan Karlsson Nässjö |