Startsidan Motortrimning/Tjänster Produkter Nyheter Kundgalleri Secret files Mr HighSpeeds bilar Beg/Fyndhörnan Kontakt/information
Opel CIH 2.0-2.4 / Opel Kitcar Opel Ascona 400-Manta 400 Volvo 240/940 GrH Supercar Rallycross WRC-GrA-GrN-NatSpecial CP Pistons Total Seal kolvringar MoTeC Martelius Exhausts Kamaxlar

 

Kamaxlar.

Kentcams England

 

 

en goer hög me värsting kammisar..

 

 

 

 

Ni är välkomna att ta kontakt och fråga,

 

om det finns någon kamaxel som passar er motor och körstil.

 

 

 

 

 

Durationen är angiven vid körspel, ventil lyft vid 0 ventilspel, ibland också kamlyftet vid 0 ventilspel.

 

Ford Cosworth Supercar/WRC

 

Ford DIV1/WRC

 

WRC01    In:  312/13.10mm

WRC02    In:  295/12.40mm

 

WRC08     In:  310/11.70mm

WRC09     In:  321/11.65mm

 

WRC03    Ex:  263/10.90mm 

WRC06    Ex:  260/11.10mm 

 

WRC07    Ex:   288/11.60mm

 

 

Här listas några av Highspeeds rally och

rallycross kamaxlar till WRC/Supercar.

 


 

Mitsubishi GrA/DIV1

 

Mitsubischi värsting kammar

  K9   In: 290/12.50mm    109grader

     Ex: 268/11.25mm    107grader

 

Detta kamaxelkit är det riktigt go "klipp" i.

Turbotrycket "kommer" mycket lätt.

 

K9 kamsatsen har överlägset mest vridmoment

på låga varv, i en bra rallymotor.

Innehar bänkrekordet.

 


 

highspeed saab stålkam

Saab 99-900 8V och 16V

 

8V Kam.

Sa8  In: 295/13.60mm Ex: 285/13.20mm  104  4.60mm(Omslipning av Saabs org kam)

 

 

16V kammar.

D1019 in   259/9.70mm (omslip,gata)

D0063 ex  255/9.52mm (omslip,gata)

 

På bilden visas det en kamaxel gjord i stål.

 

 

Opel CIH 2.0-2.4

 Highspeed Opel cih cams

Moderna data designade kamaxlar till Opel CIH

Hsr 272    309grader/105    9.40/13.6mm   

Hsr 280    314grader/105    9.45/13.7mm   

Hsr 286    326grader/105    9.50/13.8mm   

Dessa kamaxlar kräver speciella ventilfjädrar pga mkt lyft

272 funkar bra i lite vassare 2.0 motorer typ 200hk

280 är en 2.0 maxeffekt och varv kam eller

         goo mellan register kamaxel till 2.4..

286 är gjord för en bra byggd 2.4 motor om man vill ha

         en motor som går gött mellan 4-8200rpm.


 

Ford Escort BDA-BDG-BDX

Ryrlen asfaltsbilen

 

 

 

 

BD4  326/13.0mm

BD5  307/12.4mm

BD6  295/12.3mm

 

 

 

 

Ett par (in och ut) av dessa lite extrema kamaxlar

till Ford BDG motorn kräver en viss

modifiering av topplocket.

 

 

  


 

 

 

 

highspeed vw div1-kitcar kammar

Vw Golf 2.0 16V Supercar

 

VW-DIV1a   In:  310/11.70mm

VW-DIV1b   Ex:  260/11.20mm

 

 

 

 

 

  

 

 

 Volvo 240/940 GrH rally B230 8V

Till vänster vass rallykam på "std kamämne", till höger på stålämne.

Både nyare och äldre databeräknade kammar till Volvo B230

 

See sortimentet under Volvo Gr H


 

 

Opel 2.0 Kitcar/GrA

 

kentcams secrets 

 

 

Opel16-Tc3    In:  323/13.0mm  

Opel16-Tc4    Ex:  303/12.7mm 

Opel16-Tc9    Ex:  307/12.2mm


 

Mazda stål kammar

Mazda 323 1.6 och 1.8 Turbo 16

 

WRC08     In: 310/11.70mm  

WRC06     In: 304/11.10mm  

WRC07     Ex: 304/11.10mm

WRC00     Ex: 268/  9.80mm

M192       Ex: 267/10.75mm

M193       Ex: 272/11.00mm

M194       Ex: 264/10.50mm

 

Dom här framtagna kamaxlarna till Mazda,

har det senaste 2000tals tänkandet.