Startsidan Motortrimning/Tjänster Produkter Nyheter Kundgalleri Secret files Mr HighSpeeds bilar Beg/Fyndhörnan Kontakt/information
Opel CIH 2.0-2.4 / Opel Kitcar Opel Ascona 400-Manta 400 Volvo 240/940 GrH Supercar Rallycross WRC-GrA-GrN-NatSpecial CP Pistons Total Seal kolvringar MoTeC Martelius Exhausts Kamaxlar

 

.... Highspeed racing is ....

 

...Authorised MoTeC dealer...

 

..... since 1994 .....

 

 

 

  Klicka på bilden här, för att komma till MoTeC Australien                             Klicka på bilden här, för att komma till MoTeC Australien

 

 

 

MoTeC har insprutnings/dashloggers systemet för er som vill ha något "extra".

 

 Motec har aldrig varit billigt, men som många säger, man får vad man betalar för. MoTeC systemen har tagit

upp en stor bit i företagat i många år med bromsning/mappning installationer i bil med tester i skogen och på banorna.

 

 

Stora biten är rallycross Supercars (DIV1) som det har levererat färdiga produkter till. Mappat å klart i rallycrossbilen, till 24 DIV1 teams motorer

genom åren.Andra stora biten är alla rallycross 2wd, autocross och rally så som 4wd WRC, GrA, GrN och 2wd Kitcars, GrA, GrN och Racing mm.

Ett ex antal GrH rallybilar går med MoTeC system under huven. 18 år med MoTeC sätter sina spår på banorna och i skogen.

 

 

Alla MoTeC systemen är enkelt uppgraderingsbara, gäller software versioner och uppgraderings koder, alltså inga chipbyten eller dylikt. 

 

Mycket information finns på MoTeC´s hemsida, men på engelska. Man kan skriva mycket om MoTeC systemen eftersom dom klarar

av att styra 99% av marknadens motorer. Om ni känner att läsa på engelska är svårt, eller att det snurrar i skallen, så

rekomenderar vi att ni tar kontakt med oss om frågorna ni har om just eran bil/motor angående

exempel, vilket MoTeC system kan vara bäst för er.

 

 

Priserna är cirka priser inkl moms.

 

Det aktuella priset  kan variera något, pga valutakursen för pundet åker jojo

upp och ner. Det exakta dagspriset för produkten fastställs vid order.

 

 

Mer detaljerad information än vad som skrivs här på sidan, så kan

ni länka här till MoTeC huvudkontor i Australien,

eller klicka på någon av bilderna överst.

 

 

 

 



 

 

MoTeC M84

 

 

m84

 

 MoTeC M84

 

MoTeC M84, som är efterträdaren till MoTeCs gamla trotjänare M48. Man kan också säga att M84:an är lillebror till M800, då den använder

sig av M800:ans teknologi. 8 st bränslespridare, 6st tändutgångar, 8st analoga ingångar, 3st analoga temp ingångar, 3st switched

AT ingångar,2st lamda ingångar, 4st digitala ingångar, intern temp sensor, 8st aux utgångar och 512KB logging.

 

En "höjdar box" som innehåller single lamda  och 512KB logging som standard.

 

I advanced tuning upgrade så ingår Antilag, Sec injection (hi/lo),

Gear change ign cut, traction control.

 

 

Pris: Lägre pris än någonsin. Ring och fråga

 

Pris uppgraderingar: Ring och fråga.Antilag, Dual lamda,

Advanced tuning, Sec injection (hi/lo), 

Gear change ign cut, Traction control.

 

Ni kan klicka här för mer information

 

 


 

 

 

MoTeC M400

MoTeC M400

Är ett fränt insprutningssystem som man kan montera på en 4cyl sug eller överladdad motor. 4 bränslespridare fullt sequentiellt, klarar 4 tändspolar utan att låsa upp utgångar

för andra finesser. M400an har så många in och utgångar så man får ligga i lite för att kunna utnyttja alla. Bränsle och oljetryck, oljetemp, avgastemp, mottryck turbo,

hastighetssensor, Soft/hard ALS, Egr system till ALS, traction och launch control, full trottle gear shift, pit speed limiting mm mm.

 

Kan göra mycket mer än vad som skrevs här.Rolig box till vettiga pengar. Uppgraderingsbar för bredbands lamda,

 logging 512kb, lamda, DBW (drive by wire), camshaft control, pro analysis.

 

Efter MoTeC boxarnas presentation finns en jämnförelsetabell med lite teknisk data.

 

Pris: Ring och fråga

 

Pris uppgraderingar: Ring och fråga. Advanced tuning,

512Kb logging. singel bredbands lamda support,

DBW , camshaft control, pro analysis.

 

 


 

 

 

MoTeC M600

MoTeC M600

 Är systemet man monterar på en 5cyl eller en 6cyl motor, för den boxen klara upp till 6 bränslespridare fullt sequentiellt

 med 6 tändspolar. Annars är boxen mkt lik MoTeC M400an, gäller även uppgraderingarna.

 

Efter MoTeC boxarnas presentation finns en jämnförelsetabell med lite teknisk data.

 

Pris: Ring och fråga.

 

Pris uppgraderingar: Ring och fråga. Advanced tuning, 

512Kb logging, singel bredbands lamda support,

DBW, camshaft control,  pro analysis.

 

 


 

 

 

MoTeC M800

MoTeC M800

M800an är lite av " big boss". Stora skillnaden mot M400/M600 är att loggingen är 1mb och kan ha 2 bredbands lamdor. Klarar av motorer upp till 12 cyl med en uppgradering(kod),

som heter 10/12 cylinder sequential support. M800 boxen har Std 8 bränslespridare och klarar 6 tändspolar. 2 ignition expanders krävs man ska ända upp till

10 eller 12 tändspolar. M800 boxen är mycket lik M400/M600 när det gäller resten av boxen, typ in och utgångar.

 

Efter MoTeC boxarnas presentation finns en jämnförelsetabell med lite teknisk data.

 

Pris: Ring och fråga.

 

Pris uppgraderingar: Ring och fråga. Advanced tuning,1Mb logging, singel bredbands lamda support, dubbel bredbands lamda

support(kräver singel lamda först, för att få dubbel lamda),DBW, camshaft control, pro logging,

telemetri, remote logging (kräver telemetri först), 10/12 cylinder sequential support,

multipuls injection och multispark ignition, servomotor och steppermotor drive,

endast respons till std ecu.

 

 


 

 

 

MoTeC M880

MoTeC M880

Samma som M800 fast med Autosport kontakt till kabelhärvan. M880 boxen har standard advanced tuning,

singel bredbands lamda support, 1Mb loggingM880 kan uppgraderas för 4mb logging,

som inte M800 kan.

 

Pris: Ring och fråga

 

Pris uppgradering: Ring och fråga. 4Mb logging.

 

 


 

 

 

Alla "hundra boxarna" ser lika ut att titta på förutom färgen på dekalen, förutom M880 som har en Autosport (milspec) kontakt. Dom är olika inuti och

det går inte att uppgradera en M400 till en M600/M800, eller en M600 till m800. Det är inga som helst problem att använda en M600 eller en M800 en

4cyl motor, men är lite "overkill" så att säga för normalt kan man inte utnyttja den större boxen till fullo och blir därmed lite onödigt dyr.

Man kanske tänker framåt och vet med sig att idag har man en 2 cyl motor och mitt nästa projekt är en V8, då är en M800

att föredra kanske från början. Så vill man ha det värsta så är en MoTeC M800 det rätta köpet.

 

Vill ni läsa om MoTeC´s överlägsna ecu software V3, så får ni klicka här (engelska).

 

 

 

Här kan ni klicka på respektive MoTeC box för att läsa mer utförlig teknisk data, men på engelska.

  MoTeC M400        MoTeC M600        MoTeC M800/M880   

 

 


 

 

 

 

 

 

 

MoTeC´s nya M1. Magnesium insprutningsbox serie.

 

MoTeC släpper en ny insprutningsbox serie 2011, om ni klickar här så kan ni läsa lite om M1 boxarna, men på engelska.

Mer exakt teknisk data kommer senare.

 

 

 

 

 

 

m130 angle contoured rgbm140 angle contoured rgb

MoTeC M130                                                                                                          MoTeC M140

 

 

 

 

 

 

 

 

m170 anglem190 angle right contoured rgb

                                         MoTeC M170                                                                          MoTeC M190

                                                                                                      

 

 

 

motec m800 oem (plug in) evo x ecu rgb

                             MoTeC M800 OEM Evo 4-9                                                     MoTeC M800 OEM Evo 10

         PnP plug and play till Mitsubischi evo9 som bilden visar.                                                                                              Med dubbel Camcontrol, DBW (drive by wire).

                       

 

 

 motec mdc mdc2 angle right rgb shadow

                                             MoTeC MDC.                                                                      MoTeC MDC2

                                   MoTeC Diff Controller för att ersätta org diffbox i Mitsubischi Evo7-9.                                                                                        MoTeC Diff Controller till Mitsubischi Evo 10

                Har bla 4 olika kör program att välja mellan, läge1 0% diff, läge2-5 kan man helt valfritt                                                                                           

                                      att programera efter körstil med datorns hjälp, läge6 100% diff.                                                                                                                    

                                                                                    

 

 

 

 

wrx9 oem straightsubaru sdc

                                          MoTeC M800 OEM WRX STI.                                                          MoTeC SDC.

                                          PnP plug and play till Subaru bilar, finns också till S14                                                     Subaru Diff Controller för att ersätta org diffbox i Subaru bilar.

                                                med dubbel Camcontrol, DBW (drive by wire).

                                                                                                                                                                                                                                        

                       

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

November 2009

......MoTeC VCS......

Video Capture System

 

 

 

 

Motec screen shoot, right corner

MoTeC VCR är ett proffisionellt video system.

 

MoTeC VCR är konstruerad att användas ihop med MoTeC´s M400-M800 boxar och dash loggerna SDL, ADL3, och ACL.VCR finns i 2 kit. Ett kit med 4MB flash

minnes kort som ger ca 1-1tim och 45minuter film tid och ett kit med 16MB flash minneskort som ger ca 4-7tim och 15minuters film tid.

Den angivna cirka tid i inspelningstid, beror på vilken kvalite man spelar in med.

 

Man kan ha 1-2 kameror och 1-2 mikrofoner, samt att man kan samköra videon från racet ihop med MoTeC`s logging I2PRO för analysering.

12 volt från bilen. Snabb USB2 nedladdning. Kommunikatin via Can bus.

 

Rutan ner till kan man programera vad man vill se där... Exempel: Spjälläge, hastighet, rpm, G-krafter, broms on/off, växel,

 vilket varv(lapnumber), varvtid, förra varvets tid, rattutslag.

 

 

Information på engelska om just själva video filmen, klicka här.

 

 

 

Liten brochyr finns att läsa på engelska, klicka här.

 

Motec VCS

 

MoTeC VCR levereras med kamera och kamerafäste till störtbågen, och alla tillhörande kablar.

 

 

Mycket mera information om VCR finns att läsa på engelska på MoTeC`s hemsida, klicka här

 

 

 

 

...........................................................................................

 

 

 

MoTeC SDL sport

MoTeC SDL

Sport dash logger

 

Pris: Ring och fråga

SDL Backlit (blått lyse).

 

SDL kontakt 37 pin.

Pris: uppgraderingar: 8Mb logging, Prologging,

lamda mätning support.

 

 

 

 

adl2 angle

MoTeC ADL3

Advanced dash logger

 

För aktuellt pris ring.

 

 

 

 

enclosed logger2

EDL3

Enclosed dash logger

 

För aktuellt pris ring.

 

 

 

 

MoTeC MDD mini digital display

MoTeC MDD

Mini Didital Display som har måtten 86-60-22mm. Man kan se på displayen vad som finns i ecu:n enkelt sagt. Med förprogramerade

sidor som man klickar emellan med en knapp som man sätter så föraren kommer åt. Har man ex oljetryck/bränsletrycks givare

 inkopplat till ecu:n så ser man det på MDD:en sen+ all annan information som varvtal, spjälläge, turbotryck, 

lufttemp, vattentemp, vilken växel, hastighet, varvtider, varningar etc.

Komuniserar med M400-M880 boxarna genom can bus.

 

Pris: Ring och fråga

 

Pris: Input kit,  kabelhärva och ny bakplåt.

 

                             

 

motec ign expmotec tc mux

MoTeC IGN EXP                                              MoTeC TC MUX

 

 

 

 

 motec e888 & e816 pdm16 & 32 group2

                                                                                   MoTeC E898 och E816                                                                                             MoTeC PDM16 och PDM32

                                                                                                   Can extension unit                                                                                                                                     Power distribution module

                                                      

                                                           

 

 

 

 

 ltc connectors fade rgb dhb & ign4 fade rgb

                                                                                                MoTeC LTC                                                            MoTeC DHB och IGN4

 

                                                       MoTeC Lamda to can. Man kan med detta lilla interface ansluta                                                                                            

                                                         upp till 32 LSU4,9 Bosch lamdor för mätning/logging via can.

                                                                            LTCD är för dubbla lamdasonder. 

 

                                                         

 

 

 

 pdm15 angle left rgb pdm30 angle left rgb

MoTeC PDM 15                                                                     MoTeC PDM 30

 

                                                                                                                                                                              

 

 

 Motec MDD steering wheel svim angle contoured vim layers sml

                  MoTeC MDD steering wheel                                MoTeC SVM                                              MoTeC VIM

 

                           

 

               

 

br2 small              acl left angle                satel radio

                       MoTeC Beacon Receiver.                                    MoTeC ACL                                      Radio Telemetri Kit

                                                     Varvtider används den till                                            Avancerad Central Logging, Den är exakt som namnet beskriver.

                         

                                    

 

 

                                        

skm angle left contoured rgbokm contoured rgb

                    MoTeC SKM                                                                          MoTeC OKM

       Stand alone Knock Module  fungerar ihop med MoTeC´s M4-800 ecu:s. Man kan                                                           Som SKM fast då sitter den på kretskortet

                                                se och logga "spikningar" från motorn, när det börja spika och även på vilken                                                                          på MoTeC M800 OEM.

                                                            cylinder.Man kan dessutom koppla in stereo hörlurar och lyssna.                                                                               Med uttag för stereo hörlurar.

 

                                                                                                         

                                                         

 

MoTeC SLM

MoTeC SLM

Shift Light Module som har varje lampa fullt programerbar färg, ljusstyrka hur den ska blinka, eller helt enkelt lysa.

Man programerar om vill ha växlingslampa eller lampor, oljetryck, laddning, göra föraren uppmärksam på att

titta ner på dash eller mätare för det varnar för ngt som är programerat att göra så, etc etc.

 Komuniserar med dash eller M400-880 ecu´s serie via can bus.

 

Pris: Ring och fråga.

 

 

 

 

MoTeC red-green shiftlightMoTeC red shiftlight

 

 2 olika växlings och varnings lampor, den vänstra varnar i rött eller grönt,

och den högra i endast rött. Ljusstyrkan är programerbar.

 

 

 

 

MoTeC accessories

 

Lite olika produkter som MoTeC saluför.

 

Till vänster GPS, bredbandslamda sond, UTC (Modul till moderna datorer men endast usb port).I mitten en guldfärgad Cdi tänd box,

tryckgivare och vatten/oljetemp givare.Till höger , trigger hjul och komunikations kabel för serieporten

Komunikations kabel till M4, M48 och gamla M8 finns inte med på bilden.

 

Komunikations kablarna som är på bild här ,är endast till dash och M400-M880.

 

 

 

 

 

motec plm

MoTeC PLM

MoTeC professional lamda meter

 

 

 

 

 

 

motec image display

MoTeC I2

    Ett "screen shot" på MoTeC interpreter2 logging software

 

 

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

::::::::::::::::::::::

 

 

 

 

 

MoTeC Building Melbourne Australia

 

MoTeC´s huvudkontor i Melbourne Australien.