...Topplocks portningar... Highspeed har erfarenhet av dom flesta topparna till motorerna i rally, rallycross och racing.. Utprovning i bromsbänk med praktiska prov och resultat, har gjort vår erfarenhet.. Den stora skaran av toppar är Volvo och Opel 8V toppar.. Många Ford Cosworth,BMW M3, Opel Gsi 16v,Mitsubichi EVO,Vw, Skoda, Saab, Ferrari, Chevrolet, Volvo 16v, Mazda, Viper.. mfl. Välkomna!Björn Ånvedh Highspeed Engines:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 
Ford Escort WRC topp som det filas i. 
Här har det börjats städa ur lite... i denna BMW M3 6cyl 3.2 liters 24V. 
Här en bild på Opel CIH 2.4 insugningskanal. Detta äringen Goldpower topp, för vill man ha en sån, så måste man porta toppen också, inte bara snygga till den lite.. :) 
Ett normalt Opel CIH 2.4 förbränningsrum. 
En dräpar crossflow topp, som filas till en Vw Golf 2liter Volvo utveckling inför nästa sessong. 
Här på bilden så visas det en Volvo 531 experiment topp. Man måste utveckla sig lite också. Detta är en av topparna som det skottas ur lite i kanalerna på. Opel utveckling inför nästa års sessong. 
En Opel 2.4 CIH topp som det har börjats porta bort rosten i. Ytterligare utveckling av GoldPower motorn... Här experiment filas det, och sen ger det sig om detta järnskrot kan bli nytt bänkrekord för gamla Oplar. |
|
..Topplocks preparering/renovering.. Det görs inte bara nya topplock som tillverkas, utan det renoveras rally, rallycross, racingtoppar och std bensin/diesel topplock. Mira fräsning ventilsäten, slipning ventiler, svarvningventiler,byte ventilsäteför stora ventiler, montering bronsstyrningar, planing topplock,shimsa in ventilfjädrarför rätt fjädertryck och tillverkning special underläggsbrickor mm. VälkomnaBjörn Ånvedh Highspeed Engines :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 
En Toyota Corolla WRC topp som det tittas på lite... 
En Ford Escort BDG topp.... Claes-Göran Ryrlens asfaltsbil.. Mr Highspeed porta toppen till för några år sen till 281hk. 
Och detta är nyaste toppen till Ford Escort BDX , som skall försökas portas till närmare 300hk.

Ventil justering på en Volvo B230 531 topp med stora tryckare.
Ventiljusterings schimset (lashcaps) ligger på undersidan
av tryckaren så kamaxeln måste skruvas bort
varje gång man ska ändra ventilspelet. 
Volvo S40 4cyl 16v racing topp som renoveras och snyggas till i kanalerna och det tas fram nya höglyftande kamaxlar i stål till detta topplock också. 
En Audi 5 cyl NatSpecial topp som ses över. 
Ett par Subaru toppar som ska bli GrA, i utförandet. |