Topplocksportningar.
Highspeed har erfarenhet av dom flesta topparna till motorerna i rally, rallycross och racing..
Flödesbänken tillsammans med praktiska prov och resultat, har gjort vår erfarenhet..
Den stora skaran av toppar är Volvo och Opeltoppar..
Många Ford Cosworth`s, BMW M3, Opel Gsi 16v har det gjorts också..
Mindre antal Vw Golf, Saab, Ferarri, Cheva, Volvo 16v, Mazda, Masserati.. mfl.
Pris: 10000kr för en 16v rallyportning typ Opel, VW 16v och Kitcars..
7500kr för en 8v rallyportning typ Volvo, Opel GrH..
Runt 3000kr för en tillsnyggning typ..
Mirafräsning, slipning ventiler, styrningsarbete, planing topp,
modifiering ventil etc, ingår ej..
Priset kan variera lite från fall till fall, men priset
bestäms efter överenskommelse..
Priser inkl moms..
Välkomna!
Björn Ånvedh Highspeed racing

Volvo Evo topp som ska herrejössess portas.

Saab 900 T16 Nationelspecial. Vi har portat toppen
och levererat kammar och en stor turbo.
Ägare: Matti Johansson Vara MK.

Vi har städat ur ordentligt i
Matti mannens Saab T16 dräpare.

Här en bild på Opel CIH 2.4 insugningskanal. Detta är ingen Goldpower topp,
för vill man ha en sån, så måste man porta toppen också,
inte bara snygga till den lite.. :)

En dräpar crossflow topp, som filas till en Vw Golf 2liter
................................................
Volvo utveckling inför 2010års sessong.

Här på bilden så visas det en Volvo 531 experiment topp inför 2010.
Man måste utveckla sig lite också. Detta är tredje toppen
som det skottas ur lite i kanalerna på. |
|
Flödesbänken är Guld värd...

Eller vad säger man.... Ett bra hjälpmedel är det iaf. Vår topplocks flödesbänk är inte
den nyaste, men man ser skillnader på det man gör, och det är bra.
Många gråa hår har man fått bakom den här, genom åren...
Några har blivigt krokiga också, för att hitta
"The winning concept".

En Ford Escort BDG topp, Claes-Göran Ryrlens asfaltsbil,som renoveras,
Mr Highspeed porta toppen för några år sen till 281hk.

Och detta är nyaste toppen till Ryrlens BDX grusbil,
som skall försökas portas till närmare 300hk.

Här har det börjats städa ur lite...
i denna BMW M3 6cyl 3.2 liters 24V.

Här har den store filen börjat ta lite, i denna
Volvo 531 topp som ska få andas ut ordentligt sen..

Ett normalt Opel CIH 2.4 förbränningsrum.
¨..............................................
Opel utveckling inför 2010års sessong.

En Opel 2.4 CIH topp som det har börjats porta bort rosten i.Ytterligare utveckling
av GoldPower motorn... Här experiment filas det, och sen ger det sig
om detta järnskrot kan bli nytt bänkrekord för gamla Oplar. |